چطوری میشه

وی چت و وردپرس: هر آنچه که باید بدانید

وی چت و وردپرس: هر آنچه که باید بدانید

شاید شما درباره یکی از محبوب ترین برنامه های تلفن همراه در جهان که توسط بیش از 1.2 میلیارد نفر استفاده می شود – وی چت – که توسط شرکت چینی Tencent ساخته شده است، شنیده باشید.

WeChat بخشی از زندگی روزمره در چین است و به عنوان یک برنامه فوق العاده در نظر گرفته می شود که همه چیز را از گپ زدن با دوستان گرفته تا پرداخت هزینه های روزانه، خرید بلیط سفر، سرمایه گذاری و موارد دیگر انجام می دهد.

WeChat چیست و چرا به وردپرس مرتبط است؟

WeChat یک مرورگر وب بومی، عملکرد پرداخت، یک عملکرد اشتراک‌گذاری/وضعیت به نام Moments (مثل فیس‌بوک یا توییتر) و البته یک عملکرد چت را ارائه می‌دهد.

تنوع گسترده ویژگی‌های WeChat فرصت‌هایی را برای کسب‌وکارهایی که سعی می‌کنند به‌صورت آنلاین مشتریان جدید پیدا کنند و با آنها به شیوه‌ای آشنا تعامل داشته باشند، ارائه می‌دهد.

به‌علاوه، اگر مشتریان چینی را هدف قرار می‌دهید، اجتناب‌ناپذیر است که آنها با استفاده از برنامه WeChat از وب‌سایت شما بازدید کنند، به‌خصوص اگر در حال ارسال پیوند یا پست به آن پلتفرم هستید.

چرا کسب‌وکار شما باید با WeChat دوستانه باشد

Why Your Business Should Be WeChat-Friendly

با ارائه هر نوع اشاره ای مبنی بر اینکه در سایت خود “ویچت پسند” هستید، بلافاصله به یک مصرف کننده یا کسب و کار چینی نشان می دهید که برای تجارت با چین آماده و در دسترس هستید.

حتی اگر چینی صحبت نمی‌کنید یا از منظر تجاری با چین آشنایی ندارید، WeChat قابل تامل است. با استفاده از نام تجاری WeChat یا ارائه ویژگی‌هایی که با وی‌چت ادغام می‌شوند، به روشی آشنا به مشتریان چینی دسترسی پیدا می‌کنید.

علاوه بر این، استفاده از گروه‌های ویچت و توابع پیام‌رسانی به شما امکان می‌دهد به هزاران نفر در چین دسترسی داشته باشید که ممکن است به محصولات یا خدمات شما علاقه مند باشند. انجام برخی شبکه‌ها از طریق برنامه می‌تواند به معرفی کسب‌وکار شما به روش‌هایی که هرگز فکرش را نمی‌کردید کمک کند.

بیایید تمام راه‌هایی را که می‌توانید از طریق وب‌سایت وردپرس خود به بهترین شکل ممکن برای کاربران ویچت جذب کنید، مرور کنیم.

رابط کاربر و مرورگر وب WeChat

از دیدگاه فنی، مهم است که بدانید WeChat یک مرورگر وب تلفن همراه بومی دارد.

اگر پیوندها را در WeChat با گروه‌ها یا از طریق مکانیسم‌های اشتراک‌گذاری شرح داده شده در زیر به اشتراک می‌گذارید – کاربران معمولاً در رابط مرورگر وب تلفن همراه WeChat باقی می‌مانند. البته، مگر اینکه پیوند را در مرورگر دیگری در دستگاه همراه خود باز کنند.

وقتی کاربران با استفاده از مرورگر وب تلفن همراه WeChat وارد سایت شما شدند، یک رابط کاربری کاملاً متفاوت را در وب سایت شما مشاهده خواهند کرد.

برای کمک به کاهش این مشکلات، ایده خوبی است که رابط کاربری خود را بهینه کنید تا به وب سایت خود تجربه طبیعی تری بدهید که به خوبی با مرورگر وی چت مطابقت دارد.

WeUI یک چارچوب کامل در JS و React که به شما امکان می دهد پیشرفت کنید و تجربه وب را برای کاربران WeChat استاندارد کنید، بنابراین اگر مهارت های CSS یا جاوا اسکریپت متوسطی دارید، ممکن است بتوانید از برخی از این ابزارهای سبک با افزونه ای مانند CSS و JS سفارشی ساده.

نحوه پذیرش پرداخت ویچت در وردپرس

می‌توانید پرداخت‌های WeChat Pay را در وردپرس با Stripe یا یک حساب تجاری رسمی WeChat ثبت شده در چین بپذیرید.

ارائه پرداخت وی چت به عنوان روش پرداخت، یکی از با ارزش ترین راه هایی است که می توانید برای کاربران وی چت درخواست کنید.

WeChat Pay قبلاً فقط برای مشاغل در چین امکان پذیرفتن WeChat Pay وجود داشت. با این حال، بسیاری از درگاه‌های پرداخت خارج از چین اکنون با Tencent همکاری کرده‌اند تا WeChat Pay را برای مشاغل بین‌المللی مانند Stripe در دسترس قرار دهند.

اگر حساب Stripe.com دارید، بسته به کشورتان می‌توانید پرداخت WeChat را بپذیرید.

اگر فروشگاه WooCommerce دارید، یا از طریق افزونه پرداخت با ادغام Stripe، این امکان وجود دارد که جریان پرداخت شما بتواند یک کد QR WeChat Pay برای کاربران WeChat ایجاد کند تا بتوانند پرداخت را اسکن و تکمیل کنند.

در اینجا یک نمونه پرداخت WooCommerce از جمله WeChat Pay است:

WooCommerce checkout example WeChat Pay

این نمونه‌ای از کد QR WeChat Pay است که پس از کلیک کردن بر روی “ثبت سفارش” ایجاد شده است:

WeChat Pay QR code

با وجود این فرآیند در جریان پرداخت شما، مهم نیست که از WooCommerce، MemberPress یا هر راه حل تجارت الکترونیک دیگری استفاده می کنید، مشتریان چینی را به شکلی بسیار بزرگتر جذب خواهید کرد.

افزونه پرداخت چین پذیرش را آسان می کند پرداخت‌های WeChat Pay و Alipay از مشتریان چینی با استفاده از فرم پرداخت قابل جاسازی، WooCommerce، یا سایر ادغام‌های افزونه تجارت الکترونیک قدرتمند.

China Payments Plugin

مطمئن شوید که برای یک حساب Stripe ثبت‌نام کرده‌اید، و بررسی کنید که حساب Stripe شما برای WeChat Pay در داشبورد Stripe واجد شرایط باشد. این راه حل برای مشاغلی که به طور فیزیکی در چین قرار ندارند یا ثبت نام نکرده اند بسیار خوب کار می کند.

همچنین رقبای Stripe وجود دارد که از WeChat Pay پشتیبانی می‌کنند، اما تعداد زیادی از آنها افزونه‌های وردپرس را ندارند.

حساب‌های رسمی WeChat

اگر می توانید کسب و کار خود را در چین ثبت کنید، می توانید با ایجاد یک حساب رسمی WeChat به عنوان یک تاجر داخلی، پرداخت های WeChat Pay را بپذیرید. این امر به یک مجوز تجاری چینی برای تأیید نیاز دارد. سپس، می‌توانید درخواست کنید که WeChat Pay در حساب شما فعال شود.

در آن مرحله، به افزونه‌ای نیاز دارید که از حساب‌های رسمی WeChat پشتیبانی می‌کند، که در نقشه راه برای افزونه پرداخت‌های چین است.

در عین حال، افزونه WeChat Pay for WooCommerce از طریق ادغام حساب رسمی WeChat کار خواهد کرد. با این حال از زمان نگارش این مقاله بیش از 3 سال است که به روز نشده است و هیچ افزونه دیگری جایگزین خوبی به نظر نمی رسد.

اگر نمی توانید کسب و کار خود را در چین ثبت کنید، همچنان می توانید یک حساب رسمی WeChat در خارج از کشور با یک نهاد خارجی (غیر چینی) ایجاد کنید. خدمات مختلفی برای ادغام در دسترس خواهد بود، مانند برخی از موارد زیر (پرداخت‌ها برای حساب‌های خارج از کشور پشتیبانی نمی‌شوند).

نمایش لحظات WeChat در وردپرس

WeChat Moments یک ویژگی شبکه رسانه اجتماعی است که شبیه توییتر یا فیس‌بوک است که می‌توانید آن را به اشتراک بگذارید. پست های مربوط به آخرین به روز رسانی های شما.

WP Weixin

افزونه WP Weixin به شما امکان می دهد مقالات پست های وبلاگ خود را به صورت خودکار در لحظات WeChat پست کنید. اما، همانطور که در بالا ذکر شد، برای انجام این کار به یک حساب رسمی WeChat نیاز دارید.

پس از انجام تحقیقات گسترده تر، به نظر نمی رسد راهی برای جاسازی WeChat Moments در وب سایت وردپرس شما وجود داشته باشد.

پیام‌های مستقیم WeChat و چت گروهی

با استفاده از WeChat API در دسترس برای حساب‌های رسمی WeChat، اگر تجربه توسعه دارید، از نظر تئوری می‌توانید یک برنامه چت زنده WeChat را در وب‌سایت خود پیاده‌سازی کنید. اگرچه، ما هیچ افزونه وردپرسی را ندیده‌ایم که از این ویژگی پشتیبانی کند.

با این حال، می‌توانید پیوندها را از طریق پیام‌های مستقیم و چت‌های گروهی در WeChat ارسال کنید، که یک فرصت بازاریابی عالی برای دستیابی به تعداد زیادی از مشتریان بالقوه جدید است.

در ترکیب با بهینه‌سازی‌های رابط کاربری WeChat که در بالا توضیح داده شد، این دسترسی بازاریابی گسترده ممکن است فرصتی عالی برای افزایش ترافیک و افزایش تبدیل باشد.

یک ورود به سیستم با WeChat و WordPress

البته این روزها ورود با حساب اجتماعی یک ویژگی ارزشمند برای بسیاری از مشاغل است. به خصوص اگر مستقیماً به مشتریان وی چت می فروشید، اجازه دادن به آنها برای ورود مستقیم از طریق وی چت یک تناسب طبیعی است. این ویژگی به تنهایی می تواند سایت شما را از بازار شلوغی که در تلاش برای جذب مشتریان چینی است متمایز کند.

اگر به دنبال کاربران WeChat هستید که بتوانند به وب سایت وردپرس شما وارد شوند، این یک ویژگی است که قطعا امکان پذیر است. این یک ورود به سیستم (SSO) نامیده می شود، و چیزی است که به یک حساب رسمی WeChat برای تأیید ایمن جزئیات حساب از طریق WeChat API نیاز دارد.

Miniorange WordPress Social Login

افزونه Miniorange WordPress Social Login دارای Single Sign on with WeChat در دسترس است، و همچنین تقریباً هر سایت رسانه اجتماعی دیگری که از گزینه های single-sign-on پشتیبانی می کند.

ایجاد برنامه های WeChat Mini برای وب سایت وردپرس شما

شاید شما درباره WeChat شنیده باشید برنامه‌های کوچک. اساساً، برنامه‌های کوچک به شما امکان می‌دهند خدماتی را در یک برنامه ساختاریافته که در WeChat تعبیه شده است ارائه دهید. کاربران به راحتی می‌توانند با کشیدن انگشت به پایین در برنامه WeChat، برنامه‌های کوچک خود را مشاهده کنند، سپس هر یک را مانند هر برنامه دیگری در تلفن خود فعال کنند.

WP Mini Program

برای ایجاد یک برنامه WeChat Mini برای سایت وردپرس خود، می‌توانید از افزونه‌ای مانند WP Mini Program استفاده کنید، اگرچه هیچ رتبه‌بندی یا نقدی ندارد. برنامه‌های WeChat Mini نیاز دارند که داده‌های WordPress REST API به روشی متفاوت بازسازی شود تا با WeChat سازگار باشد – و بنابراین این افزونه برای شما این کار را انجام می‌دهد.

برای این ویژگی نیز به یک حساب رسمی نیاز دارید، اما می‌تواند کسب‌وکار شما را به دوستانه‌ترین روش WeChat باز کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که پرداخت ها برای شرکت های خارجی پشتیبانی نمی شود، بنابراین اگر فروشگاه تجارت الکترونیک دارید، ممکن است محدود شوید.

برنامه های WooCommerce و WeChat Mini

اگر فروشگاه WooCommerce دارید و واجد شرایط پرداخت در حساب رسمی WeChat خود با مجوز تجارت چینی هستید، WooCommerce WeChat Mini Program می تواند مفید باشد.

این افزونه مطمئناً به یک حساب رسمی WeChat ثبت شده در سرزمین اصلی نیاز دارد، برخلاف حساب خارجی، و به نظر می رسد که می توانید فروشگاه WooCommerce خود را به یک برنامه WeChat Mini بسیار زیبا بر اساس ویدیوی یوتیوب منتشر شده توسط توسعه دهندگان پشت محصول.

با این حال، این شامل جریان پرداخت برای WeChat Pay نمی‌شود، که برای درک بهتر نحوه عملکرد این ادغام جالب است. علاوه بر این، به نظر نمی‌رسد که نسخه رایگان آن در حال حاضر در دسترس باشد، اما بسیار مفید است که بدانید این امکان برای صاحبان فروشگاه WooCommerce وجود دارد که در عرض چند دقیقه فروشگاه WeChat Mini Program داشته باشند.

اگر در مورد استفاده از ویچت با وردپرس سوالی دارید، در نظرات زیر بپرسید! ما تمام تلاش خود را برای دریافت پاسخ انجام خواهیم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا